Ukažte nám co milujete ...

Autor: ArtLogo, publikováno: 20.12.2014 15:34

… a my vám navrhneme trefné logo pro webové stránky

Většinou víte, co chcete. Nebo co se vám líbí. O tom, jak bude vypadat váš nový dům, se vám zdá v barvitých snech. Jaké auto chcete řídit, až doslouží stará oktávka, také víte přesně. Styl svatebního dne víte od chvíle, kdy před vámi partner poklekl s žádostí o ruku.

Pak přijde chvíle na splnění snu. Jdete za návrhářem domů, automobilů či svatební designérkou. Popíšete představu barvitým jazykem, až si ho skoro zlomíte. Mluvíte o luxusním, přírodním, unikátním, barevném, rychlém a třeba i sexy. Zdá se, že návrhář vašeho „snu“ pochopil. Čekáte několik hodin, dnů či měsíců a dočkáte se něčeho, co jste vlastně vůbec nechtěli. Kde se stal problém?

Co jsou to mood boards?

Pokud se vám pojmenování v angličtině nelíbí, můžeme tomu říkat třeba nástěnka nálady a inspirace. Jak jste dnes naladění? Více do růžova a sedí vám něžné a sladké barvy? Či tmavá, smutná a tajemná? Nebo si připadáte jako kapitán na moři a všude kolem vás je námořnická modř, proužky, slunce nad hlavou a vítr v zádech?

Obrázek 1 - Inspirujte se mood boardy na Pinterest.com

Mood Boards jsou základem úspěšné spolupráce mezi designérem z jakéhokoliv oboru a vámi. Pomáhají pochopit váš vkus, ať jde o styl interiéru, vozidla či loga na webových stránkách.

Jak mood board využít v praxi?

Můžete ho využít pro cokoliv, třeba pro svatbu. Pokud si nejste jisti, v jakém stylu chcete váš obřad prožít, můžete se podívat na Pinterest.com. Mimochodem, tato sociální síť je skvělým pomocníkem pro ujasnění a přípravu vašeho mood boardu pro návrh jakékoliv příležitosti.

Dalším příkladem může být návrh nového domu. Místa, kde strávíte kus života. Pokud si myslíte, že s architektem mluvíte stejným jazykem, možná se pletete. Kromě povídání najděte fotky vašeho vysněného domu. Pod pojmem “moderní dům” si každý představí něco jiného.

Obrázek 2 – Pod pojmem moderní dům si každý může představit něco jiného

Pro tvorbu loga je inspirace důležitá

Těší nás, když si vyberete pro tvorbu loga právě nás. Váš vkus je pro nás stěžejní, proto od vás na začátku spolupráce potřebujeme oblíbené ukázky vašich log a barev. Pro návrh loga, který vám perfektně sedne, musíme pochopit, kdo jste a jaký komunikační styl je vám blízký.

Pokud si u nás objednáte návrh loga, pečlivě vás vyzpovídáme pomocí vstupního dotazníku.

V něm se zajímáme mimo jiné o:

  • Oblíbené barvy - jaké barvy vám nejvíce sedí, a chcete je mít v logu,
  • Zakázané barvy - jaké barvy jsou vám naopak nesympatické,
  • Písmo - jaký typ písma je vám blízký,
  • Tvary - jaké tvary upřednostňujete.

A to nejdůležitější, chceme vidět další loga, která se vám líbí. Vzpomeňte si, jaké webové stránky jste viděli naposledy a líbili se vám. Nemohlo to být kvůli výraznému a nápaditému logu a v barevném provedení, které ve vás vyvolává příjemné pocity?

Nemusíte se omezovat pouze na loga. Máte e-shop a prodáváte krásně barevné šperky? Pošlete nám obrázek šperku, který máte z nějakého důvodu rádi vy. Napište nám, čeho si na něm ceníte a proč. Je to barva? Tvar? Styl? Celý klenot?

Milujete přírodu a její barvy? Nebo konkrétní místo? Můžete nám poslat i fotku místa, na které se rádi vracíte nebo tam třeba chcete na dovolenou. Napište nám proč. Tohle všechno nám pomůže lépe poznat váš styl.

Pro další příklad důležitosti nástěnky s inspirací si můžeme zajít do auto-moto oboru. Představte si bohatého klienta, který chce od designera aut navrhnout vozidlo přesně podle svého gusta. Povídají si desítky hodin. Designer má jasno. Ano, klient chce drahé a reprezentativní auto. Luxus a pohodlí musí být vidět na první pohled. Auto musí mít hlavně STYL. No jo, ale jaký?  Může se stát, že klient preferuje auto stylu Rolls Royce, ale designer navrhne vozidlo ve stylu Lamborginy. Bohužel dochází k nepochopení. A v tomto případě velmi drahému.

My, weboví designeři, potřebujeme pochopit vnímání klienta. Co se mu líbí a co má rád. Kde se cítí dobře i třeba co mu chutná. Tvorba loga se potom ubírá tím správným směrem a my můžeme s klidným svědomím a radostí vytvořit více návrhů na míru dle zadání a v oblíbeném stylu.

Vymyslete logo za mě

"Objednal jsem si u vás logo, tak mi ho vymyslete, vy jste grafici. Já na to nemám buňky a čas!"
Vy chcete logo, vy ho budete používat pro váš web či celou firemní identitu. Nepodceňujte prosím přípravu podkladů. Ať už v podobě ukázek oblíbených log, barev, fotografií, či snad mood boardů. Zabere vám to sice chvilku času, ale věřte, že případné reklamace, že "takto jsem to nemyslel" nebo "toto není v mém stylu" zaberou mnohem více času všem zúčastněním.

Jak mood boards vypadají?

Často vidíme koláž, skládající se z obrázků, tvarů, detailů i písma. Takový obrázek vydá za 1 000 slov. Při hledání obrázků, nápadů, barev, vzorů na látce, oblíbených log nebo třeba výběru písma nejste ničím omezeni. Pouze svou náladou, vkusem a pocitem.

Pošlete nám obrázky

Samozřejmě po vás nechceme, abyste pro nás vytvářeli koláže. Perfektní bude, když nám pošlete několik log. A když nám vedle toho pošlete fotografii či obrázek s jiným tématem, než oblíbeným logem, budeme rádi.

TIP: Inspirujte se nápaditými mood boards, podívejte se na náš Pinterest.

Kde najít inspiraci?

  • Offline: mějte venku oči na stopkách a pozorujte. Všímejte si maličkostí cestou do práce či na jednání. Zkuste mít připravený telefon a vyfotit moment, detail či barevnou kompozici, která vás nadchne. Uvidíte, že kromě zajímavých podkladů pro návrhy různého charakteru budete mít mnohem lepší náladu.
  • Online: procházejte weby a sledujte jejich design, barvy, originální webové řešení i vtipné detaily, které rozesmějí. Kromě loga sledujte i celkový pocit ze stránek. Vyfoťte web, logo, či jiný detail pomocí klávesnice Print Screen nebo různých rozšíření prohlížeče.
  • Projděte si sociální síť Pinterest. Milujete třeba oranžovou barvu a logo chcete v této barvě? V Pinterestu zadejte klíčové fráze: „mood boards logo orange“. Třeba vás z výsledku něco osloví.
  • Gůglete. Jak? Zadejte například frázi: „logo orange green“ (pokud chcete logo oranžovo-zelené) ve vyhledávači Google. Hledejte podle obrázků a načerpejte inspiraci pro vaše logo.

TIP: Nedá vám to a se samotnými obrázky se nespokojíte? Chcete si sami utříbit styl a vytvořit si originální mood boards pro svůj webový projekt? Možná nechcete jenom logo, ale kompletní webové stránky a o to více se vám budou mood boards hodit. Přečtěte si článek 16 great tools for creating mood boards.

My designeři si často myslíme, že naše vnímání světa a náš vkus je nejlepší. Je to naše povolání, vědět, co je dobré a co ne, co a jak má vypadat. Stylů a vkusů je nespočetné množství a bez oblíbených ukázek log, barevných palet, tvarů a písma se nemůžeme trefit právě do toho vašeho. Pomožte nám tedy tím, že nám ukážete, co se vám líbí.


Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)